Egypt

Provedení

Nejprve jsme se začali v hodinách výtvarné výchovy zajímat o ornamenty a symboly a narazili jsme na symboliku Egypťanů. Usoudili jsme, že by bylo zajímavé pokusit se vyrobit tehdejší oblečení, včetně zdobných límců, které nosili kolem krku. Tím vlastně začal projekt, který vyšel ze zájmu žáků.

Z výtvarné výchovy jsme se přesunuli do oblasti egyptských bohů a jejich společných znaků s řeckými bohy. Každý žák si vybral jednoho boha. V hodinách výpočetní techniky a češtiny si našli a stáhli informace o svém bohu do Wordu. Učili se měnit velikost a tvar písma, zabarvit celý text či jeho část, vložit do textu obrázek. Museli uvažovat o tom, že výsledná práce má být vystavena formou plakátu a umístěna na výstavě. Tomu museli přizpůsobit svou práci.

Dohodli jsme se, že použijeme krabice od nových monitorů, které byly určeny do sběru a překážely nám v počítačové učebně, a že z nich postavíme pyramidu, na kterou naše práce umístíme. Z výtvarného projektu o pravěku zbyla jedna vytvořená figurína, takže někdo navrhl, abychom z ní vytvořili Egypťanku.

Nápadům se meze nekladly, a tak práce zdárně pokračovala. Jen bylo třeba žáky upozornit, že je třeba vyvážit množství informací se zajímavostmi. Nu a co budeme dělat s vyrobenými egyptskými obleky? Použijeme je v den otevření výstavy.

Ráno jsme se sešli, oblékli se do obleků a pustili se do sestavování pyramidy a rozmísťování informací na ní a v jejím okolí. Samozřejmě jsme vše nestihli za jednu hodinu, a tak nás objevili spolužáci o přestávce v plné práci a hned začaly padat otázky, co to bude... Do 10.00 jsme byli hotovi a pak již stačilo seznámit návštěvníky s tím, co vše se mohou dozvědět z naší pyramidy. Nechyběl ani jednoduchý test pro mladší a bonbóny za správné odpovědi.